Aangekomen in Indonesië - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Maurise Rijpstra - WaarBenJij.nu Aangekomen in Indonesië - Reisverslag uit Manado, Indonesië van Maurise Rijpstra - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Indonesië

Door: Maurise Rijpstra

Blijf op de hoogte en volg Maurise

30 Januari 2016 | Indonesië, Manado

Lieve allemaal,

We zijn na een lange reis aangekomen in Indonesië! Het is hier nu 21 uur en we zijn rond 13 uur aangekomen. Gisteren zijn we in alle vroegte naar Schiphol vertrokken. Het was dan eindelijk zover. Zo lang naar uit gekeken en nu ging het grote avontuur beginnen.

Eenmaal aangekomen op Schiphol heb ik samen met de andere studenten ingecheckt en daarna natuurlijk met zijn allen uitgebreid afscheid genomen van familie en vrienden. Wat zal ik ze missen!
Een lange reis van 12 uur stond op ons te wachten. We vertrokken om 10.30 naar Singapore met Singapore Airlines. De vlucht verliep voorspoedig. We kwamen eerder aan dan verwacht. Het laatste stukje wat last gehad van turbulentie maar verder een prima vlucht gehad.

Na 12 uur zijn we aangekomen in Singapore. Hier moesten we 3,5 uur wachten tot onze volgende vlucht vertrok naar Manado Indonesië. Singapore is een super mooi en vooral heel erg groot vliegveld. Genoeg te doen dus. Winkels bekijken en wat eten. Wel al helemaal gesloopt van de lange reis.

Na 3,5 uur gingen we verder naar Indonesië. We moeten nu nog 3 uur en een kwartier vliegen. Ook deze vlucht verliep voorspoedig. Samira en ik zaten mij samen op een bankje voor 3 personen, alle ruimte dus!

En toen na een vliegreis van 19 uur totaal kwamen we aan in het prachtige Indonesië. Ik zat in het vliegtuig bij het raam waardoor ik vanaf de lucht al kon zien waar we terecht kwamen. En wat is het hier mooi! Veel bos met af en toe een klein dorpje tussendoor. Veel eilanden en hoge vulkanen. En daarnaast heel heel heel veel bomen.

Blij om weer me beide benen aan de grond te staan gingen we vrolijk langs de douane. En wat was het toen al warm en we waren nog niet eens buiten. Eenmaal door de douane hebben we gewacht op onze koffers die er snel waren. Jammer genoeg werd er een koffer uitgepikt waardoor we een tijdje moesten wachten. Wij hadden injectiespuiten in onze koffer en die mochten natuurlijk niet mee het land in... 4 mensen erbij en wij maar denken. Bleken het de pennen te zijn die we voor de kinderen mee hadden genomen. Deze pennen zijn in de vorm van een spuit en er zit een rode vloeistof in. Na uitgelegd te hebben dat dit pennen zijn en nadat ze het allemaal even aandachtig hadden bekeken mochten we doorlopen. 3 mannen van het hotel stonden al op ons te wachten.

Wat was het warm toen je naar buiten stapte en wat waren we moe. Snel de koffers in de auto's en op naar het hotel waar wij 1 nachtje blijven. Het Novohotel in Manado. Ongeveer een kwartiertje rijden vanaf het vliegveld.

En dan begint het echt. Als je in de auto zit kan je je ogen niet geloven. 5 personen op één scooter. Kinderen op scooters. Ouders met een baby op scooters. Verlaten huizen, huizen waar aan wordt gebouwd. Veel bossen en veel armoede. En dan kom je bij het hotel. Ineens staat er een hotel en niet zomaar een hotel, een heel luxe hotel. We zijn allemaal kapot dus na een welkomstdrankje gaan we allemaal naar onze kamers. Ik slaap samen met Samira. Eerst even douchen en dan lopen we nog even naar beneden om alles te bekijken.

Ik kan niet omschrijven hoe het er hier precies uitziet. Daar zijn de foto's voor. Maar ik kan wel vertellen dat het hier super mooi is en dat de hitte enorm meevalt. Nu nog wel... Om 7 uur eten we wat bij het hotel en om nog even lekker bij et 'thuis' idee te blijven nemen we pizza. Rijst zullen we genoeg krijgen de komende maanden.

Na het eten komt de Pastor even langs bij het hotel. We hebben zo even kennis met hem kunnen maken. Hierna zijn we allemaal naar bed vertrokken.

Morgen gaan we naar Amurang toe! Heel veel lief vanuit Indonesiê en lekker slapen!

• 30 Januari 2016 - 14:40

Marcel Rijpstra:

Hoi Maurise,

Wat een prachtig begin van jullie reis naar en in Indonesië. Jullie zullen wel bekaf zijn na de lange reis. Nu lekker slapen en we zien uit naar je volgende verslag en foto's, zodat wij toch ook een beetje mee kunnen genieten van wat jij allemaal doet en ziet. Kus van je pa.

• 30 Januari 2016 - 15:10

Opa:

Lieve skat,
    Wat een mooi verslag heb je geschreven over je prachtige reis. Hoe je het verwoord doet mij de hele reis mee beleven. Wat zullen jullie moe zijn na deze lange reis en van de eerste indrukken die je hebt opgedaan.
    Ben blij dat je schrijft dat er heel veel bomen staan, is er op dat gedeelte gelukkig geen kaalslag geweest.
    Opa heeft over gedeeltes gevlogen waar geen boom meer stond!
    Ik hoop dat je vannacht goed kunt slapen en dat je morgen uitgerust verder kan , klaar voor nieuwe indrukken.
    Als je dit leest ben je pas opgestaan, dus Goedemorgen meiske!!
    Liefs, opa

• 30 Januari 2016 - 15:30

Mama:

Lieve schat,

Wat een lange reis heb je achter de rug! Maar gelukkig is het je meegevallen.
    Ik ben super trots op je dat je de reis zo goed hebt doorstaan!
    Fijn dat je nu veilig en wel op je eerste bestemming bent!
    Nu eerst maar lekker bijkomen.
    Je hebt een prachtig stukje geschreven, wat een indrukken en dat nog maar op je eerste dag!
    Het is fijn dat we op deze manier met je mee kunnen 'reizen'
    Hoop dat je goed geslapen hebt en vandaag een fijne dag!
    Straks op naar amurang!

Dikke kus mama

• 30 Januari 2016 - 19:09

Louise En Wim:

He lieve skat, wat fijn dat je een goede reis hebt gehad en dat de eerste indrukken goed zijn bevallen! Hoop dat jullie lekker uitgerust aan een nieuwe dag beginnen! Heel veel plezier en geniet van elk moment! Dikke tuut ut Ljouwert!

• 31 Januari 2016 - 08:29

Oma:

Lieve Mautje,
    Voor ons is het nu morgen en voor jou is het in de middag. Op naar Amurang, ik ben erg benieuwd naar je onderkomen daar. Zie uit naar je volgende verslag en ben nieuwsgierig naar je werkplek.
    Liefs, oma